Köp- och leveransvillkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och
leveransadress. Om något är fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@naturensskona.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@naturensskona.se.

Priser

Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@naturensskona.se.

Ångerrätt

Vid nyttjande av din ångerrätt måste du meddela oss detta. Meddelandet ska skickas till info@naturensskona.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill returnera framgå tydligt. Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar från ditt ångermeddelande returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt och produkternas skick vid retur, varför produkterna bör skickas väl förpackade och i originalförpackning.
Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen på produkten vid använd eller skadad vara.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Om produkten ändå skulle vara skadad eller felexpedierad, åtar vi oss att åtgärda felet kostnadsfritt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomål ska skickas omedelbart efter att defekten upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska reklameras till info@naturensskona.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte bedöms vara felaktig
enligt gällande lagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.
Vi tar heller inget ansvar för eventuella produktförändringar som gjorts av leverantören.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella “tryckfel” på webbplatsen samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilderna exakt återger produkternas utseende då färgskillnader kan uppstå beroende på bildskärmar, fotokvalitet och upplösning. Vi strävar dock efter att återge produkterna så korrekt som möjligt.

Orderbekräftelse

Efter att du har lagt din beställning på naturensskona.se, kommer en orderbekräftelse att skickas till den e-postadress du angav vid beställningen. Om du inte ser bekräftelsen i inkorgen, kontrollera gärna skräppostmappen.
Vi behandlar din order inom 48 timmar. Du kommer sedan att få ett e-postmeddelande när din order är färdigbehandlad och skickad.

Valuta

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.

Betalning

Vi erbjuder följande betalningsalternativ via Klarna:
• Klarna Faktura
• Klarna Dela upp betalningen
• Klarna Betala direkt

Returpolicy

Vid eventuella returer gäller följande:

  1. Endast oöppnade produkter kan returneras för återbetalning eller byte. Produkter
    med bruten förpackning kan ej returneras.
  2. Returer måste ske inom 14 dagar från inköpsdatum för att vara berättigade till
    återbetalning eller byte.
  3. För att genomföra en retur, kontakta vår kundtjänst via e-post
    på info@naturensskona.se.
  4. Returadress: Naturens Sköna, Axtorp 8, 56594 Sandhem.

Vi strävar efter att hantera returer snabbt och effektivt för att säkerställa din
tillfredsställelse med våra produkter och tjänster.

Återbetalning

Vid godkänd återbetalning används samma betalningssätt som du använde vid köpet. Återbetalningen kommer att genomföras inom några dagar efter att ärendet har avslutats.